Pengumuman!!


Salam semua! Saya ingin maklumkan bahawa saya ada 2 blog iaitu NiKubes.Com dan yang sekarang ni.. berkunjungla dimana yang anda suke suki.. ^_-

Wednesday, December 10, 2008

Tiada Idea..

hi semua! Bertemu lagi kita hari ini.. huh! Rasa macam kehabisan idea untuk bercoret kat blog nih.. haha semua dah diserap pada daging lembu korban (mengarut!). Oklah kita balik pada kehidupan alam nyata.. sekarang ni saya tengah tercari-cari idea untuk membuat perniagaan kecil-kecilan di Alam Maya ni (bukan alam ghaib tau!). Hari-hari cari itu dan cari ini..cari ape?? cari OS Commerce script.. hari ni pulak jumpa E-Commerce script untuk wordpress. Ianya sejenis plugin dan di install pada wordpress dibawah domain sendiri bukan wordpress.com.

Huh, kena belajar lagi ni untuk mant0pkan pembinaan, mungkin ada join kursus ringkas mengenai web Developer ni.. insyAllah.. Sebenarnya banyak plan nak buat jika ada banyak duit ni.. dan sume mestilah niat kerana Allah s.w.t. pastikan apa yang kita lakukan tidak melanggar perintah Allah seperti membuat laman web kongsi lagu yang melanghakan.. tapi kalau kita lihat lagu nasyid sekarang ni ada yang over sikit.. maknanya lari dari perkataan 'Nasyid' itu sendiri, jadi macam lagu biasa pulak. Tapi bukan semua la, segelintir sahaja.. Sape lah saya ni nak mengomel benda-benda macam nih.. wokey.. nampaknya penulisan kali ni nampak santai.. mungkin kekurangan isi.. maklumlah takde idea... ok Tadaaaaa..

2 comments:

Itminaan said...

Assalamualaikum...Salam Ukhwah Saudara..
Nak tanya, kenapa 'tutup' blog Pemuda Bistari?
Banyak entry2 yang membina and seems like u've already have quite a bit of readers.
Just wondering..Well, u're doing a good job there,made me wanna stay updated with ur entries.

Nikuve's said...

Wa'alaikum salam,
Salam ukhuwah jua.. hum ada beberapa sebab i closed pemudabistari blog. ini kerana nama pemuda bistari tu ada kenangan pahit, jadi bg tidak mengingatinya sy berubah pd Nikube atau Nikubes kira rebranding, walaubagaimanapun saudari boleh mengikuti entry pada blog Lamanilmu2u.blogspot.com jika mahu, itu blog saya juga. hum.. Lihat la macam mana saudari itminaan. btw thanks for ambil tahu mengenai pemudabistari blog.. :)