Pengumuman!!


Salam semua! Saya ingin maklumkan bahawa saya ada 2 blog iaitu NiKubes.Com dan yang sekarang ni.. berkunjungla dimana yang anda suke suki.. ^_-

Sunday, December 28, 2008

Pernahkah anda terfikir?

Salam & Hai.. Jom bercerita.. Hari ini Nikubes ingin bercerita sedikit mengenai beberapa perkara yang rasa tidak puas hati jika Nikubes tidak berkongsi bersama-sama dengan pengunjung semua. Pernahkah anda menonton Astro Ceria? Bersama anak-anak, keluarga, abang, kakak atau adik? Jika kita perhatikan, kebanyakan siaran pada Astro ceria ini tidak patut disiarkan kepada kanak-kanak terutamanya.

Sebagai contoh kita lihat Siri Animasi Hagemaru yang disiarkan tiba waktunya selepas zohor, animasi ini jika diperhatikan ia mempunyai akhlak yang kurang sopan untuk diperlihatkan kepada kanak-kanak walaupun ia tidak menyentuk bab-bab agama Islam. Ada juga beberapa rancangan lain seperti TomTomBak.. dan Hikayat Putera Syazlan.. Kadang-kadang tu ada la juga tonton rancan TomTomBak ini, ia menarik dan menghiburkan.. Tetapi kadang-kadang tu..ada bab yang tidak sesuai seperti berjoget.. dan ada artis yang memakai pakaian ketat..dan sebagainya..

Nikubes berharap pihak Astro akan lebih perihatin akan perkara ini sebelum nasi menjadi bubur.. Bila dah lambat tidak guna lagi.. sekian sahaja dari Nikubes..

0 comments: