Pengumuman!!


Salam semua! Saya ingin maklumkan bahawa saya ada 2 blog iaitu NiKubes.Com dan yang sekarang ni.. berkunjungla dimana yang anda suke suki.. ^_-

Wednesday, November 26, 2008

Sifat Hamba Al-Rahman


Alhamdulillah, setelah sekian lama saya tidak pergi belajar agama di Ampang..nama sekolah itu Dar Hikmah.. Saya pergi sana dalam minggu lepas. Alhamdulillah jua kerana apabila sampai tu kelas masih belum bermula, jika tidak ‘miss’ la beberapa minit, kerana masa itu emas tau! Hari ini saya tidak mahu bercoret dengan lebih panjang kerana saya akan menaip perkara yang saya pelajari pada hari tersebut mengenai apa itu “Sifat Hamba Al-Rahman”.. Jom kita lihat…

Antara “Sifat hamba Al-Rahman” adalah seperti berikut;

  1. Tidak Sombong
  2. Solat di waktu malam
  3. Sentiasa berdoa dijauhkan dari azab jahanam
  4. Tidak boros dan tidak kedekut
  5. Tidak mensyirikkan Allah/ tidak berzina/ tidak membunuh
  6. Segera bertaubat
  7. Menjauhi tempat yang melanghakan
  8. Mentaddabur ayat-ayat Al-Quran dan menangis
  9. Sentiasa berdoa agar anak dan isteri menjadi penyejuk hati
Diambil dari Blog lama: Uoasis.Com

0 comments: